Siekiant pagerinti Jūsų naršymo patirtį svetainėje naudojami slapukai. Visus slapukus savo naršyklėje galite bet kada ištrinti. Daugiau informacijos rasite „Lonas“ privatumo politikoje. Sutinku

Nuo Einšteino iki Eminemo: žymių žmonių miego įpročiai

LONAS - Gero miego klubas

Atrodytų akivaizdu, jog norint palaikyti normalią protinę bei kūno veiklą, būtina miegoti bent 7 valandas per parą. Ir vis dėlto, pažvelgus į garsių pasaulio atradėjų ir kūrėjų biografijas gali susidaryti įspūdis, kad daug reikšmingų pasaulio įvykių bei kūrinių užgimė būtent miego sąskaita.

Dėl šios priežasties šiandien GERO MIEGO KLUBO ambasadoriai kviečia pasmalsauti – susipažinti su keisčiausiais ir įdomiausiais pasaulio garsenybių miego įpročiais. Tikime, jog kai kurie jų privers nustebti. Kitus nemigos akivaizdoje norėsis išbandyti ir patiems.

1) Leonardo da Vinčio dienotvarkėje – vos 2 valandos miegui.

Daugelis iš mūsų Leonardas da Vinčis žino kaip tapytoją, sukūrusį garsųjį paveikslą „Mona Liza“. Vis dėlto, Leonardo da Vinci buvo ne tik menininkas, bet ir inžinierius, architektas, išradėjas, mokslininkas, rašytojas ir mąstytojas. Kyla klausimas, kaip jam pavyko suderinti tiek veiklų tarpusavyje? Atsakymas – miego sąskaita!

Šis genijus propagavo daugiafazį miegą. Vietoje miego naktį, jis kas keturias valandas nusnūsdavo po 20 minučių. Taigi per parą miegui jis skirdavo vos 2 valandas. Neįtikėtina, tiesa?

2) Albertas Einšteinas – genijus! Irmiegalius.

Visiška Leonardo da Vinci priešingybė buvo vienas garsiausių XX a. mokslininkų Albertas Einšteinas. Nors kiekvieną naktį jis miegodavo po 10 valandų, tačiau trumpo popietės pogulio vistiek niekuomet neatsisakydavo.

Vis dėlto, miegas jam tikrai nesutrukdė padaryti stulbinamų atradimų. Mokslininko teigimu, būtent miego metu jis susapnavo ir garsiąją reliatyvumo teoriją.

3) Čarlzas Dikensas į lovą – su kompasu.

Nemigos kamuojamas vienas garsiausių anglų rašytojų – Čarlzas Dikensas – turėjo keistų metodų, kurie jam padėdavo greičiau užmigti. Pavyzdžiui, Dikensas lovą visuomet atsukdavo į šiaurę. Jis tikėjo, kad ši praktika ne tik padeda greičiau užmigti, bet ir gerina jo kūrybingumą. Dikenso dukters atsiminimuose rašoma, jog net ir viešbučiuose, kuriuose jis miegodavo vos po vieną naktį, lovą reikalaudavo pasukti į šiaurinę pusę.

4) Folija uždengti Eminemo miegamojo langai.

Norėdami išlaikyti tamsą miegamajame renkamės neperšviečiamas naktines užuolaidas, roletus ar žaliuzes. Visgi, ne visiems to pakanka. Reperis Eminemas norėdamas apsisaugoti net nuo menkiausio šviesos spindulėlio langus dangsto aliuminio folija. Apdengti langus prašoma ir viešbučių kambariuose atlikėjo muzikinių turų metu.

Tiesa, tai ne vienintelis reperio miego įprotis. Siekiant pagerinti miego kokybę atlikėjo miegamajame nakties metu skamba baltojo triukšmo garsai. Kaip teigia pats Eminemas, tai jam padeda prisitaikyti ir prie laiko skirtumų kelionių metu.

5) Tomas Kruzas ir jo garsą izoliuojantis kambarys.

Knarkimo problemos kamuoja nemažą dalį žmonių. Ne išimtis ir pasaulinio lygio garsenybės, tokios kaip amerikiečių aktorius, kino prodiuseris Tomas Kruzas. Norėdamas, kad aplinkiniai negirdėtų jo knarkimo garsų, aktorius namuose įsirengė specialų miego kambarėlį su visiškai garsą izoliuojančiomis sienomis.

6) Michaelas Phelpsas ištvermę didina ir miegodamas.

JAV plaukikas, daugkartinis pasaulio ir olimpinis čempionas Michaelas Phelpsas savo kūnui pailsėti neleidžia net miego metu. Prieš svarbias varžybas atletas miega deguonies kameroje, kur oro slėgis yra toks pat kaip Everesto viršūnėje. Tokių sąlygų dėka plaukiko kūnas treniruojamas bei ištvermė didinama ne tik dienos, bet ir nakties metu.

7) Mariah Carey ir 20 oro drėkintuvų.

Prieš koncertus pasaulinio garso atlikėja Mariah Carey miega du kartus ilgiau nei vidutinis žmogus – ji poilsiui skiria net 15 valandų. Taip pat, norėdama apsaugoti savo balso stygas, popmuzikos žvaigždė kambaryje miega su 20 oro drėkintuvų. Pati atlikėja teigia, jog jaučiasi tarsi miegodama garinėje pirtyje.

8) „Frankenšteinas“ gimė sapno metu.

Galima teigti, jog romano „Frankenšteinas“ autorė Mary Shelley pati išgyveno siaubingą knygos istoriją. Garsi rašytoja kentėjo nuo miego paralyžiaus problemos. Su šiuo miego sutrikimu susiduriantys žmonės nubunda judrių akių miego stadijoje, tačiau negali pajudėti ir mato haliucinacijas, tarsi jų sapnai būtų atgiję. Būtent miego paralyžiaus ištikta Shelley išvydo neregėtą padarą, pagal kurį vėliau sukūrė garsiąją siaubo istoriją.

9) Nikolas Tesla – be miego po 3 paras.

Žymus fizikas, mechanikos ir elektros inžinierius Nikolas Tesla visą savo gyvenimą pašventė mokslui ir darbui. Jis laboratorijoje praleisdavo daugybę valandų, neretai net pamiršdamas valgyti ar miegoti. Mokslininkas dažniausiai miegui skirdavo tik dvi valandas per parą, o kartais be miego išbūdavo net 84 valandas.

10) Napoleono Bonaparto miegas su pertraukomis.

Garsusis karvedys miegodavo vos 4 valandas per parą. Teigiama, jog savo nakties miegą jis suskaidydavo į dvi dalis. Pirmąsias dvi valandas jis numigdavo nuo vidurnakčio iki 2 val. nakties. Antrąjį kartą miegoti jis eidavo nuo 5 iki 7 val. ryto.

11) Volteras ir jo 40 puodelių kavos.

Garsusis prancūzų filosofas ir rašytojas Volteras miegodavo ne daugiau nei Napoleonas – iki keturių valandų per naktį. Vis dėlto, labai dažnai trumpo nakties miego priežastimi tapdavo filosofo meilė kavai. Teigiama, kad per dieną jis išgerdavo net iki 40 puodelių šio karštojo gėrimo, kuris vėliau gerokai apsunkindavo mąstytojo nakties poilsį.

12) Emilė Brontė ir keisti nemigos sprendimo būdai.

Žymi XIX a. britų rašytoja Emilė Brontė kentėjo nuo rimtų nemigos problemų. Metams bėgant rašytoja išrado individualių, kiek keistų, bet neabejotinai veiksmingų problemos sprendimo būdų. Kamuojama nemigos rašytoja vaikščiodavo aplink valgomojo stalą ratu tol, kol būdavo visiškai nukamuota nuovargio ir pagaliau užmigdavo. Galbūt šį metodą verta išbandyti ir dabar?

Daugiau įdomybių bei miego patarimų skaitykite Facebook grupėje: GERO MIEGO KLUBAS

Atlikite testą ir sužinokite, ar miegate kokybiškai:

Lonas - Čiužiniai ir lovos geram miegui - lonas.lt

PRADĖTI >